بهینه سازی موتور جستجو جهان دستخوش برخی تغییرات بزرگ در چند سال اخیر شده است و بزرگترین بودن در آینده ، در قالب افزایش درخواست ها از گوگل در جهت بازدید بیشتر و تاثیر در نتایج جستجو و بودن در صفحات اول است. این سخت است که تصور کنید که فقط 10 سال پیش، سئو یک رشته که توسط بازاریابان برای تبادل لینک بود که تنها هدف افزایش رتبه بندی و ترافیک سایت بود. این داستان کوتاه مدت، و نا زیبا بود، و گوگل آن را دوست نداشت.
اکنون سئو تبدیل به یک حرفه و شیوه ای عجیب و شبیه جادوگری در وب شده است. به همین دلیل دانستن این راز ها شما را برای موفقیت در سئو کمک بسیاری می کند.
1- پرهیز از تلاش های بیهوده
بزرگترین چالش در سئو محدوده جستجو است و اینکه کجا باشیم بهتر یا خوب است ، همه دست اندرکاران سئو دوست دارند اولین باشند اما آیا اولین بودن مهم است؟ مهم است اما لازم نیست ، شما میتوانید در بین اولین نتایج جستجو باشید ، خیلی از جستجو گران گاها تا صفحات 10 نتایج جستجو را نیز می گردند و فقط به نتایج صفحه اول اکتفا نکردند ، پس تفکر تلاش برای اول بودن در نتایج جستجو را کنار بگذارید ، زیرا اگر در جستجو بخواهید همیشه در نتایج صفحه اول باشید وقت و هزینه زیادی را از دست می دهید ، که می توانید به جای آن این وقت و هزینه را برای قدمهای بعدی بردارید.
2- تازه نگه داشتن محتوای سایت
هنگامی که کسی در گوگل یا موتورهای جستجو ، جستجویی را انجام می دهد به دنبال اطلاعات جدید است و می خواهد در مورد جستجویش بهترین نتیجه را داشته باشد ، به همین دلیل باید بروز باشید تا جستجوگر از نتیجه ای که به او نمایش می دهید رازی باشد و زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذراند. الگوریتم گوگل همیشه به گونه ای است که به مطالب جدیدتر بیشتر اهمیت می دهد و کمتر کاربر را به سمت صفحات قدیمی هدایت می کند.
3- اولویت بندی قابلیت استفاده در مطالب
فناوری بخش مهمی از معادله برخورد کاربر با وب سایت شماست. برای کاربر مهم است که وب سایت شما فهرست درست و ساده و در دسترسی داشته باشد و مطالب به روش درستی دسته بندی شده باشند. کاربران علاوه سیستم های رایانه شخصی با تبلت ، موبایل و سایر وسایل الکترونیکی حتی گاهی با تلویزیون به جستجو می پردازند و به وب سایت شما وصل می شوند ، به همین دلیل مهم است که وب سایت شما برای این دستگاهها بهینه شده باشد ، بخش زیادی از جستجو ها از طریق موبایل انجام می شود و هنگامی که کاربر سایت شما را در موبایل بد باز کند ، شما این بازدید کننده را از دست خواهید داد حتی اگر مطالب شما برای کاربر مهم باشد اما بد نمایش داده شود ، کاربر منصرف خواهد شد.
شما میتوانید به عنوان یک بازدید کننده از طریق موتور های جستجو به وب سایت خود برسید و مطلب را دنبال کنید و ببینید که کاربر براحتی به سایت شما دسترسی دارد یا خیر و مشکلات را برطرف کنید.
4- ایجاد روابط، نه لینک
"ساختمان پیوند" یک اصطلاح است که شاغلان در سئو برای توصیف روند ساخت اعتبار استفاده می کنند. ایده ساده است:مردم را به وب سایت خود را لینک کنید زمانی که آنها به دنبال درک نام تجاری شما به عنوان یک برند برتر هستند. با این حال متخصصان سئو مخالف تولید بیش از حد بک لینک برای وب سایت هستند ، و معتقدند که این کار ممکن است نتیجه عکس دهد. هنوز در گوگل لینک از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین دلیل لینک اعتبار زیادی دارد ، اما نباید بیش از حد باشد ، باید آنرا در حد مطلوبی نگه داشت. اما برخی متخصصات سئو از روشی اشتباه و ضد کاربر استفاده می کنند که کاربر را با لینک های اشتباه به سایت هدایت می کنند ، این کار توسط گوگل قابل شناسایی است و گوگل بعد از مدتی شما را در لیست سیاه قرار خواهد داد یا نتایج شما را به انتهای لیست هدایت می کند. زمان باقی ماندن کاربر بعد از کلیک بر روی لینک و بازدیدش از وب سایت معیاری برای محاسبه اعتبار این لینک ها و کلید واژه هاست. یکی از روش های خوب برای لینک معتبر ایجاد وبلاگ در سرویس های معتبر وبلاگ دهی است ، با این کار شما میتوانید با لینک دادن معتبر با کلید واژه های واقعی کاربر را به وب سایت خود هدایت کنید.
5- اولویت بندی طولانی مدت
تجربیات موتور جستجو در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای به عادات شخصی است. هر جستجوگر بعد از مدتی جستجو برای خودت الگویی تعریف کرده و براساس آن کار می کند. به همین دلیل مهم است برای توسعه کسب و کار خود ، بر روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز کنید که در دراز مدت کاربران را به سمت وب سایت خود از طریق موتورهای جستجو هدایت کنید. با تحقیق بهترین کلید واژه ها را برای وب سایت خود انتخاب کنید ، چون گاها با مدیران وب سایت های زیادی برخورد کرده ایم که نمی دانند واقعا باید کاربر با چه کلید واژه ای به سایتشان برسد ، این مهم است که کلید واژه ها صددر صد با محتوای سایت مرتبط و نزدیک باشند.
به عنوان مثال "دکتر تهران" کلید واژه ای عمومی است که برای بودن در نتایجش شما باید با تمامی پزشکان شهر تهران رقابت کنید، با کمی فکر هر انسانی می داند این کلید واژه نه ارزش این کار را دارد نه اعتبار و الزامش را ، اما "دکتر جراح پلاستیک شهر تهران" واقعا کلید واژه کاربردی است که ارزش بودن در نتایج جستجویش برای یک دکتر جراح پلاستیک واقعا بالاست.
6 - استفاده از کلمات کلیدی مناسب در مکان های مناسب
بهتر است کلید واژه های مهم شما در موقعیتی در سایت باشد که گوگل ارزش آن را درک کند ، به همین دلیل باید بدانید که گوگل از چه روشی برای ارزش گذاری کلید واژه در یک سایت استفاده می کند ، کلید واژه ها در گوگل به ترتیب اهمیت این گونه تشخیص داده می شوند ، اول خلاصه صفحه ، بعد کلید واژها ها ، بعد تگ های عناوین ، بعد محتوای مطالب بلاگ و بهمین ترتیب تا پایین صفحه مطالب ارزش گذاری می شوند ، پس اگر کلید واژه ای برای شما ارزش دارد آنرا در بالاترین بخش صفحه خود قرار دهید تا گوگل به آن اهمیت دهد.
7-جایگزینی کلمات کلیدی تحقیقی با کلمات کلید کاربر
ممکن است شما برای سایت خود کلید واژه های زیادی رو تعریف کنید اما آنچه کاربر جستجو می کند و به شما می رسد مهم است ، به همین دلیل سعی کنید کلماتی را که کاربران جستجو می کنند را ثبت کنید تا بتوانید براساس تعداد جستجو آنها را اولویت بندی کنید بعد محتوای سایت را براساس این کلید واژه ها بچینید تا گوگل هم این تغییر را تشخیص و ثبت کند ، به این روش گوگل بهترین نتایج را برای جستجو گران شما نمایش می دهد.
8 - جزئیات کوچک را نادیده نگیرید.
اغلب، متخصصان در بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، عناصری را که مستقیم بر رتبه در جستجوگرها تاثیر دارند را برای تمرکز انتخاب می کنند و در انجام این کار، جزئیات-متا را نادیده می گیرند. جزئیات متا برای موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارند ، آنها از این گزینه برای نمایش خلاصه مطلب شما در نتایج جستجو استفاده می کنند، توضیحات متا بهترین ابزار شما برای معرفی یک صفحه نمایش داده شده در نتایج جستجو می باشد و برای شما سه خط در فرصت باقی می گذارد تا بهترین مطلب را به کاربر نمایش دهید ، این بخش مثل یک مقدمه در یک کتاب عمل می کند.
9- منبع ایجاد کنید ، با درست کردن یک فرهنگ لغت از کلید واژه ها
یکی از کارآمد ترین روش ها برای ارزش گذاری و بالابردن یک وب سایت در نتایج جستجو ایجاد فرهنگ لغت است. ایجاد فرهنگ لغت به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین لغات مرتبط با سایت خود را پیدا کنید و به کاربر معرفی کنید ، گوگل نیز به این فرهنگ لغت اهمیت می دهد و از آن به عنوان یک منبع برای وب سایت شما و سایر وب سایت ها استفاده می کند ، پس برای هدایت جستجو بهتر است که فرهنگ لغت سایت خود را ایجاد کنید و آنرا به گوگل معرفی کنید.
جمع بندی نهایی
روز خود را در وب سایت با گلاه برداری و جعل صفحات شروع نکنید ، زیرا دیر یا زود موتورهای جستجو شما را پیدا می کند یا کاربران از سایت شما فراری می شوند و این شما هستید که در دراز مدت ضرر خواهید کرد. سعی کنید تا با تعریف کلید واژه های واقعی هم کاربران و هم موتورهای جستجو را در ایجاد نتیجه واقعی کمک کنید. تندروی و بیهوده روی و عجله در این راه به هیچ عنوان جوابگوی شما نیست ، واقع گرا باشید و برای وب سایت خود صبور باشید و زمان زیادی بگذارید.
این مقاله ترجمه آزاد مطلبی از وبلاگ خارجی است که در زیر توضیحات کامل آن آمده است :
9 SEO secrets every business should know
by Ritika Puri — 1 year ago in Insider