وب سایت یا کانال در شبکه های اجتماعی یا صفحات معرفی در شبکه های اجتماعی ، کدام بهتر است ، این سوال برای تمامی کسانی که وب سایت دارند یا میخواستند داشته باشند مطرح شده است. سوالی که جوابش یکی از این گزینه ها نیست بلکه براساس نیاز باید ترکیبی از اینها رو داشته باشیم. ما در اینجا خوبی ها و بدی های هر کدام را برای شما می گوییم تا انتخابی آگاهانه داشته باشید.
وب سایت یک ابزار کامل و رسانه اجتماعی با قابلیت های قابل افزودن می باشد اما معایبی دارد ، که ممکن است باعث شود که برخی آنرا انتخاب نکنند.
محاسن یک وب سایت
- وب سایت به شما اجازه هر کاری را در اینترنت می دهد.
- در وب سایت قابلیت عضو گیری و تعامل با کاربران از طریق مختلف یا فرم های گوناگون
- فروش محصولات
- شبکه های تعاملی
- همگام سازی با نرم افزارهای مختلف
- امکان اشتراک تصویر و فیلم
- امکان سطح بندی کاربران
- طراحی خاص و باب نیاز شرکت برای تعامل با کاربران
- افزوده شدن در موتورهای جستجو
- پشتیبانی از ابزارهای همراه از جمله تلفن و تبلت
معایب وب سایت
- پرداخت هزینه طراحی ، ثبت دامنه ، هاستینگ
- پرداخت دوره هزینه
- بروز رسانی مرتب
- هک و مشکلات امنیتی
- سختی معرفی و جذب کاربر
- هزینه تبلیغات
- نیاز به دانش فنی
شبکه های اجتماعی علی الخصوص شبکه های موبایلی در حال گسترش هستند ، این گسترش باعث شده تا کاربران به سمت این شبکه ها تمایل پیدا کنند، اما این شبکه ها نیز مشکلات خاص خودشان را دارند و بهتر است با آگاهی کامل به سراغ این شبکه ها رفت. ما در ادامه محاسن و معایب این شبکه ها رو براتون توضیح میدهیم.
محاسن شبکه های اجتماعی
- سهولت ساخت صفحه
- سهولت ارتباط با کاربران و جذب کاربر
- عدم نیاز به پرداخت هزینه
- سهولت دسترسی کاربران از طریق تلفن های همراه
- سهولت انتشار
- عدم نیاز به تخصص
معایب شبکه های اجتماعی
- عدم امکان طراحی خاص برای حرب مخاطب
- عدم امکان تغییر در شکل ارائه مطلب
- حذف صفحه به دلایل مختلف از جمع ریپورت شدن ، هک شدن و ...
- از دست رفتن اطلاعات با فراموشی رمز عبور یا مشکلات مشابه
- هک شدن یا از دست دادن صفحه با تجاری شدن یا تعطیلی سرویس(سرویس های مشابه زیادی در اینترنت قبلا فعال بوده که تعطیل شده مثل اورکات ، ...)
- تحریم یا فیلتر شدن صفحه یا سایت
به دلایل بالا بهتر است که شما هم وب سایت داشته باشید و هم برای وب سایت صفحات اجتماعی ، زیرا اشتراک محتوای وب سایت در شبکه های اجتماعی براحتی قابل اشتراک گذاری و نشر می باشد.