۳۳اشتباه در طراحی سایت را براتان می نویسم...جالب هست سعی كنید بخوانید... 


۱)عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است. 
۲)موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو كاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می كنند.


۳)پیمایش عرضی صفحات وب: كاربران علاقه ای به پیمایش افقی صفحات ندارد. 
۴)اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازك یا كوچك مشكل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امكان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.  
۵)متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته كننده هستند. 
۶)پنجره های باز شوی خودكار: كاربران ترجیح میدهند كه خودشان مقصد را تعیین كنند. 
۷)جمع آوری آدرس های پست الكترونیكی بدون هیچ روند امنیتی: كاربران بایدبرای وارد كردن آدرس E-mail خود , كاملا مطمئن و متقاعد باشند. 
۸)آدرسهای طولانی و پیچیده صفحات: انتخاب یا كار بر روی آدرس های بیش از ۷۵ كاركتر دارند, مشكل است. 
۹)پیوند E-mail در مكان نا مناسب: E-mail باید كاملا برجسته , مشخص و در مكانهای مناسب بوده و از پیوندهای معمول صفحه تفكیك شود. 
۱۰)بازگشت كنند یا ناموفق به صفحات قبل: كلید Back دومین دكمه مورد استفاده كاربران است. 
۱۱) رابط گراافیكی (GUI) برداشت غیر استاندارد: براشت كاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبست شده. 
۱۲)نبود بیوگرافی در سایت ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد اطمینان در بازدیدكنندگان سایت می شود. 
۱۳)ضعف ارشیو: در اغلب مواقع لطلاعات قدیمی هم مورد استفاده كاربران قرار میگیرد. 
۱۴)پیوند های متعد برای رسیدن به صفحات خاص: كاربران مایل به استفاده مكرر از پیوند ها برای رسیدن به هدف نیستند. 
۱۵)استفاده بیش از موعد از امكانات پیشرفته: استفاده از امكاناتی مانند CHAT , ایجاد انجمن هایگفت و گو , E-mail رایگان , نقشه ۳ بعدی سایت و غیره , بار مالی زیادی را برای مدیران سایت تحمل می كنند. 
۱۶)بار گذاری كند صفحات: وجود گرافیك های سنگین , آزار دهده خواهد بود. 
۱۷)ساختارهای تبلیغاتی: كاربران معمولا از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می كنند. 
۱۸)طراخی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید كاملا برای تمام كاربران اینترنت (نه فقط متخصصین)قابل استفاده و گشت زنی باشد. 
۱۹)رسالت و هدف نا مشخص سایت: باید نو سایت از نظر جنبه های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص شود. 
۲۰)پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهار مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد. 
۲۱)فراموش كردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگه داری باید حداقل به اندازه ۵۰ درصد هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود. 
۲۲)تلقی از سایت به عنوان یك رسانه دسته دوم: سایت با تلویزیون , روزنامه یا بروشور تفاوت های اساسی دارد.بنابراین نباید از آنها كپی برداری كنیم.از طرفی ارتباط ما را به عنوان یك رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می كند و نباید آن را دست كم گرفت. 
۲۳)پیوندهای تكراری از نظر محتوا: مثلا پیوند یك تبلیغ بعد از ورود به آن , نباید حاوی همان پیوند تبلیغ در صفحه باز شده باشد. 
۲۴)تلقی یكسان از اینترنت و اینترنت: در اینترنت داخلی اهداف و كاربردهای مرتبط با امور شركت مدنظر است.ولی اینترنت یك مكان عمومی است. 
۲۵)عدم قبول مهندسی بهروری و بازار: رد خواسته های بازار , به منزله رد نیازهای كاربران است. 
۲۶)استفاده از قاب ها و صفحات چند فریمی: این موضو برای چاپ و آدرس دهی صفحات , مشكلاتی را در بر داررد. 
۲۷)انیمیشن و متون متحرك: تمركز بازدید كنندگان از سایت را بر هم میزند. 
۲۸)صفخات غیر قابل بازگشت: عدم وجود پیوند برای بازگشت به صفحه اصلی و صفحات دیگر مشكلی بزرگ در تحلیل سایت است. 
۲۹)نوار مرور(scroll) طولانی: مرور كردن صفحات به طور كلی جالب نیست. 
۳۰)ضعف در راهنمایی سایت: كاربران نباید هنگام گشت زنی تنها بماند. 
۳۱)استفاده از رنگهای غیر استاندارد برای پیوند: هر رنگ معنایی دارد. 
۳۲)اطلاعات قدیمی در سایت: باعث كاهش اعتبار و ارزش سایت میشود. 
۳۳)عدم وجود بخش جست و جو: بخشSearch باید به سایت های با بیش از ۱۰۰ صفحه , اضلفه شود.

دوستان مي توانند مقالات در اين موضوع را از اين سايت ببيند  www.aftab.ir

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


Back to Top

Template Design:Dima Group